Które konto wybrać

Wybór konta bankowego to kolejna z kwestii, która wymaga gruntownego przedyskutowania. Na polskim rynku obecnie znajduje się bardzo wiele banków. Dzisiaj nietrudno znaleźć ofertę, która będzie odpowiadała naszym upodobaniom. Rozwój internetu sprawił, że mamy możliwości sprawdzenia aktualne oferty na stronach internetowych konkretnych banków bez konieczności wychodzenia z domu. Możemy również natrafić na porównywarki kont bankowych, dzięki którym będziemy w stanie dopasować konto bankowe ze względu na jakość oferty. Jest możliwość porównania całkiem różnych opcji – zarówno kont osobistych, jak i kont oszczędnościowych, kont studenckich, kont firmowych, lokat bankowych, kredytów, czy pożyczek. Dużo różnych czynników decyduje o tym, na które konto się zdecydujemy. Naszą uwagę zajmuje wysokość oprocentowań, czy dodatkowe opłaty, takie jak opłata za korzystanie z bankomatu. Zwłaszcza te, które każą sobie naliczać prowizje za korzystanie z sieci euronet zniechęcają i nie dają tak dużej mobilności oraz elastyczności. Koszty dodatkowe to także koszty za samo prowadzenie konta, które także mogą zniechęcać. Bardzo ważne jest jednak to, że zazwyczaj banki rekompensują koszty za prowadzenie konta właśnie ilością zakupów za określone kwoty. Oznacza to, że gdy przykładowo w danym miesiącu zrobimy zakupy kartą w wysokości przynajmniej 50 bądź też 100 złotych, nie musimy płacić za prowadzenie konta. Interesują nas także koszty przelewu. Tutaj wiele banków stara się, aby były one darmowe, natomiast zdarza się, że inaczej jest w przypadku przelewów zagranicznych i na tym polu pojawia się szansa na konkurencję między bankami. Jeszcze jedną kwestią jest karta do konta, która także kosztuje i często jej użytkowanie jest obłożone kosztami. To, który z banków ma najlepsze konto internetowe, jest zazwyczaj opinią czysto subiektywną. Dlatego właśnie banki coraz bardziej cenią sobie opinie klientów. Coraz popularniejsze stają się więc ankiety, gdzie klienci oceniają swój poziom zadowolenia z danej oferty. Niejeden raz zdarza się, że zadzwoni do nas przedstawiciel banku z prośbą o przedstawienie swojej opinii, oceniając komponenty bankowe w sakli od jeden do dziesięć lub od jeden do pięć. Często można natrafić także na ofertę pracy jako ankiet, gdzie bierze się udział w badaniach rynkowych na określone tematy i bardzo często są nimi właśnie banki. Zwykle w tej ankiecie również można wyrazić swoją opinię w skali od jeden do dziesięć i ocenia się różne komponenty. Oprócz podstawowych kwestii, jak koszty są bowiem i takie typowo organizacyjne. Z pewnością chcielibyśmy, aby bank dbał o nas należycie, więc schlebia nam, jeżeli infolinia odezwie się po procesie zakładania konta. Tak samo chcielibyśmy rzeczowego kuriera, który umówi się z nami wizytę i dostarczy nam umowę do domu. Chcielibyśmy też, aby samo bankowe konto internetowe było przejrzyste i miało wiele funkcji. Chcemy, aby łatwo się je obsługiwało i proces logowania sam nie był trudny. Chcemy mieć sposobność do tego, żeby szybko i przyjemnie zgłosić i wypełnić wniosek o przelew, a także sprawdzić wszystkie operacje, których dokonaliśmy w ostatnim czasie. Także otrzymywanie wiadomości na temat potencjalnych ulepszeń może być plusem, ale niektórzy uważają to za minus, gdyż są nękani kolejnymi ofertami, a skrzynka pocztowa pęka w szwach. Dlatego też wiele osób nie życzy sobie kontaktu telefonicznego z nowymi ofertami. Jest to bardzo uciążliwe, gdyż bank stara się nakłonić nas na podpisanie umowy telefonicznie, jednak nie jest łatwo podjąć świadomą decyzję, jeżeli nie przeanalizowało się dogłębnie całej oferty, a także nie ma się porównania z innymi. Ważne jest bowiem, żeby nasza decyzja była świadoma. Wtedy jesteśmy najbardziej w stanie pomóc także naszemu bankowi polepszać ofertę. Warto więc szukać ofert, bo w każdej chwili bank można także zmienić. Czasem okazuje się, że jest to jednak najtrudniejszy element. O ile bowiem proces zakładania konta jest prosty i zdecydowana większość banków oferuje możliwość przeprowadzenia tego procesu poprzez internet, o tyle zamykanie konta nie dotyczy już wszystkich kont internetowych. Oczywiście, wiele z nich taką opcję posiada i kolejne dołączają do jego grona, jednak w przypadku niektórych trzeba porozumieć się telefonicznie z placówką, wysłać list z prośbą o zamknięcie konta, czy też pofatygować się osobiście do banku w celu zamknięcia konta. Zwłaszcza ciężko jest w przypadku banku ING, gdzie tylko i wyłącznie osobista wizyta w placówce pozwala konto zamknąć. Jednak długi staż w danym banku i bycie wiernym klientem pozwala na zyskanie nowych opcji, takich jak kredyty, pożyczki, czy wszelakie bonusy. Coraz popularniejsze stają się także kantory walutowe, które są bardzo praktyczne przy okazji podróży za granicą albo przeprowadzki do innego kraju w ogóle. Warto więc mieć okazję na szybkie przewalutowanie swoich pieniędzy, a im większa jest liczba walut, na które możemy wymienić złotówki, tym lepiej. Najbardziej podstawowymi opcjami są euro i dolary.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here