Jak wygląda praca kierowcy międzynarodowego?

W dzisiejszych czasach mamy wiele możliwości na to, żeby podjąć interesujące nas zatrudnienie. W zależności od tego jakie mamy wymagania względem pracy, możemy przebierać w różnych ofertach. Jeśli naszym głównym kryterium zatrudnienia jest to, żeby nasza praca przynosiła nam codziennie nowe wrażenia, możemy zainteresować się pracą jako kierowca busa na trasach międzynarodowych. Jeśli nie lubimy wykonywać nudnych czynności, to takie zatrudnienie będzie dla nas wprost idealnym rozwiązaniem. Ludzie, którzy kochają podróżowanie, na pewno docenią fakt, że jako kierowcy będziemy w stanie zwiedzić dosłownie całą Europę, zarówno miejsca, które znamy z podróżników, jak i takie, które nie są główną atrakcją danego państwa. Dodatkowo, na pewno ucieszy nas fakt, że za takie zwiedzanie zarobimy pieniądze i to naprawdę spore. Jak zatem wygląda zatrudnienie w firmie zajmującej się transportem międzynarodowym? Przede wszystkim musimy wiedzieć, że aby podjąć taką pracę nie musimy posiadać żądnych dodatkowych uprawnień, poza prawem jazdy kategorii B, czyli na samochody, których łączna masa całkowita nie przekracza trzech i pół tony. Zatem, jeśli mamy uprawnienia do kierowania zwykłym pojazdem osobowym, to możemy również kierować busem. Dodatkowo, przed podjęciem pracy będziemy musieli wykonać badania zdrowotne i psychotechniczne, które potwierdzą naszą zdolność do wykonywania zawodu. To praktycznie tyle, jeśli chodzi o nasze obowiązki. Musimy również wiedzieć, że jako kierowcy busa możemy przebierać w różnych formach zatrudnienia. Możemy zacząć od pracy, którą będziemy wykonywać tylko i wyłącznie na terenie naszego pięknego kraju, lub wybrać pracę również na terenie Unii Europejskiej. Zacznijmy jednak od popularnej krajówki. Większość młodych kierowców rozpoczyna swoją przygodę właśnie na takich trasach. Praca kierowca busa na terenie Polski cechuje się tym, że będziemy mieli szansę przebywać w domu znacznie częściej niż jakbyśmy wykonywali przewozy zagraniczne. Teren naszego kraju nie jest zbyt wielki, dlatego często wykonuje się trasy w te same miejsca, które mogą prowadzić przez naszą rodzimą miejscowość. Tutaj zdecydowanie najczęściej spotyka się system pracy w którym pracujemy pięć dni na dwa dni wolnego w domu w trakcie weekendu. Raczej nie spotkamy się z dłuższymi trasami ponieważ ani dla kierowcy, ani dla pracodawcy nie są korzystne weekendy w trasie. Jak to jednak wygląda płacowo? W transporcie ogólnie możemy spotkać się z płatnością za każdy przejechany kilometr, jak i za każdy dzień w trasie, czyli tak zwana dniówka. Jeśli jednak będziemy jeździć po Polsce, raczej spotkamy się z płacą rozliczaną za każdy dzień. U nas nie mamy gdzie pokonywać zbyt wielkiej ilości kilometrów, dlatego dla kierowcy układ kilometrowy nie jest zbyt korzystny. Musimy też wiedzieć, że transport krajowy cechuje się znacznie niższą stawką, niż ten międzynarodowy. Jako początkujący kierowcy możemy liczyć na stawkę stu trzydziestu złotych za każdy dzień pracy. Wraz z nabieraniem doświadczenia możemy tę kwotę podnieść, jednak nie powinniśmy liczyć na większą kwotę niż sto pięćdziesiąt złotych dziennie. Całkiem inaczej sprawa wynagrodzenia wygląda w transporcie międzynarodowym. W zależności od doświadczenia spedytora w danej firmie, może okazać się, że pokonywać za granicą będziemy naprawdę duże kilometry dziennie, co może się korzystnie odbić na naszej dniówce, jeśli wybierzemy sposób rozliczania za kilometry. Pamiętajmy, że za granicą infrastruktura jest naprawdę mocno rozwinięta, stąd pokonanie nawet tysiąca kilometrów nie stanowi żadnego problemu. Musimy jednak wiedzieć, że transport rządzi się swoimi prawami i często na drodze możemy trafić na jakieś utrudnienia w ruchu, przez które spóźnimy się na załadunek, lub rozładunek. Każdy dzień postoju to dla nas strata pieniędzy, dlatego może warto zastanowić się nad rozliczaniem za dzień pracy? W transporcie międzynarodowym możemy liczyć na znacznie większą stawkę, niż na krajówce. Tutaj rozmowę jako początkujący kierowca zaczynamy od stawki stu pięćdziesięciu złotych, które szybko powinno przerodzić się w sto osiemdziesiąt złotych za dzień pracy. Najbardziej doświadczeni kierowcy mogą liczyć na kwoty rzędu dwustu złotych za każdy dzień pracy plus wynagrodzenie za postój przez weekend. Musimy wiedzieć, że system pracy jako kierowca międzynarodowy znacząco się zmienia, stąd najczęstszymi wyjazdami będą te na dwa tygodnie. Oznacza to mniej więcej tyle, że przynajmniej jeden weekend w trakcie wyjazdu spędzimy w swoim busie. Musimy zawsze pamiętać o tym, żeby porozmawiać z szefem jak takie dni będą dla nas liczone. Nie możemy przecież spędzać weekendu na parkingu bez zarabiania. Jak widać praca kierowcy, wygląda na dość ciekawą i dobrze płatną. Zatem, jeśli kochamy podróże i zarabianie naprawdę dużych kwot powinniśmy spróbować swoich sił w transporcie. Musimy jednak pamiętać, że w takiej pracy w domu staniemy się gośćmi i właśnie to sprawia, że na dzień dzisiejszy brakuje bardzo wielu kierowców, którzy chcieliby pracować w zawodzie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here