Tworzenie muzyki a marketing w sieci

0
356

Niejeden początkujący artysta zastanawia się nad tym, jak znaleźć się na playlistach Spotify a przy tym zapewnić sobie stały dochód z pracy artystycznej. Początki bywają trudne, jednak nie warto się zniechęcać, gdy coś pójdzie nie po naszej myśli. Droga do sukcesu nie dla wszystkich jest jednakowa, ale każdemu artyście przyda się na pewno promocja jego twórczości. To od skutecznych działań marketingowych zależy bowiem rozpoznawalność artysty, a co za tym idzie — zarabianie na muzyce.

Internet daje wiele możliwości promocji twórczości, a prężnie rozwijająca się dziedzina, jaką jest marketing w sieci, zyskuje coraz więcej zwolenników. Nic dziwnego, w końcu reklama w sieci jest relatywnie tania w porównaniu do innych nośników, takich jak np. telewizja, radio czy prasa.

Jak znaleźć się na playlistach Spotify i wypromować własną muzykę?

Wrzucenie własnych utworów do sieci to dopiero początek, zresztą, żeby dodać dobrej jakości plik, potrzebujemy kogoś, kto zajmuje się dystrybucją cyfrową i jest w stanie udostępnić nasze nagranie, czy to w wersji audio, czy video, szerszemu gronu odbiorców. Działanie w pojedynkę od początku jest więc naznaczone pewnymi trudnościami i nie zawsze może przynieść oczekiwane efekty.

Dostęp do odpowiednich narzędzi i kontaktów to coś, co może wywindować nasza twórczość. Specjalisty od marketingu internetowego z pewnością pomogą nam w osiągnięciu zamierzonego celu.

Zalety marketingu online

Z potencjału przestrzeni wirtualnej jako miejsca do prowadzenia różnego rodzaju działań reklamowych korzysta coraz więcej osób — biznesmeni, duże firmy i korporacje, a także artyści. Niewątpliwą zaletą marketingu online jest cena. Czasami te działania nic nas nie kosztują, gdyż mając sprawnie moderowane konta w social mediach, możemy po prostu umieszczać informacje i  dystrybuować je dalej w świat. Z kolei współpraca z influencerami, autorami blogów, recenzentami czy tzw. moderatorami marketingu szeptanego jest zdecydowanie tańsza niż tradycyjna forma reklamy. Bywa skuteczniejsza, a dodatkowo jej efekty są niemal natychmiastowe.

Czy warto podjąć współpracę z agregatorem muzyki?

Jeżeli poszukujemy kogoś, kto zajmie się prowadzeniem naszego profilu i dla kogo promocja w Spotify, współpraca z edytorami muzycznymi, optymalizacja treści, dystrybucja video oraz audio, a także wszelkie działania promocyjne w przestrzeni wirtualnej nie są czarną magią, w powinniśmy zastanowić się nad skorzystaniem z usług agregatora muzyki. Podmiot ten pomaga muzykom w promocji ich twórczości, a także we wszystkich kwestiach czysto technicznych. Co ważne, działa w sposób kompleksowy i profesjonalny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here