Konfekcjonowanie materiałów to usługa, z której korzystają najróżniejsze branże, by wymienić tylko przemysł hutniczy, odlewniczy czy ciężki. Jest to proces polegający na kompleksowym przygotowaniu towarów, przede wszystkim sypkich, do ich prawidłowego magazynowania, transportu, dystrybucji, a docelowo także sprzedaży. Na polskim rynku znajdziemy przedsiębiorstwa specjalizujące się w świadczeniu usługi konfekcji towaru, na którą jest bardzo duże zapotrzebowanie. Przyjrzyjmy się szczegółom tego procesu, którego nie należy sprowadzać wyłącznie do pakowania czy przepakowywania towarów.
Konfekcja towarów to nie tylko pakowanie
Konfekcjonowanie towarów może budzić skojarzenia głównie z procesem pakowania np. produktów sypkich do opakowań o docelowej pojemności. Tymczasem jest to proces znacznie bardziej złożony, obejmujący również szereg innych czynności związanych z przygotowaniem towarów do sprzedaży detalicznej lub hurtowej, którego przebieg i zakres dostosowuje się do indywidualnych potrzeb klienta (właściciela towaru).
Usługi konfekcjonowania obejmują przede wszystkim:
- Precyzyjne pakowanie produktów w jednostkowe lub zbiorcze opakowania (np. przesypywanie materiałów z silo trucków do big bagów lub z big bagów do worków o docelowej pojemności, na przykład 20-25 kg),;
- Kompletowanie zestawów produktowych;
- Etykietowanie – w tym nanoszenie kodów kreskowych, zabezpieczeń czy oznaczeń, które pozwolą zidentyfikować towar, jego producenta i pochodzenie;
- Zabezpieczanie towarów na czas magazynowania i transportu, np. poprzez foliowanie na paletach.
Celem konfekcjonowania jest nie tylko przygotowanie produktów do sprzedaży, ale także poprawa ich prezentacji i tym samym zwiększenie atrakcyjności dla odbiorców końcowych.
Dlaczego konfekcja towaru ma tak duże znaczenie?
Proces konfekcjonowania stanowi istotny element łańcucha dostaw. Ma wpływ na takie etapy logistyki i dystrybucji jak:
- Transport – przepakowanie towaru do mniejszych opakowań może ułatwić ich przewóz, eliminując potrzebę korzystania z silo trucków, co przekład się także na znaczne oszczędności;
- Magazynowanie – odpowiednia konfekcja umożliwia zabezpieczenie materiałów przed wilgocią, szkodnikami czy promieniami słonecznymi oraz innymi niesprzyjającymi czynnikami środowiskowymi;
- Sprzedaż – produkty w mniejszych opakowaniach są atrakcyjniejsze dla klientów, szczególnie detalicznych, a możliwość dostosowania ilości do potrzeb zamawiającego zwiększa konkurencyjność producenta.
Dodatkowo konfekcjonowanie, poprzez odpowiednie etykietowanie i estetykę opakowań, wspiera wizerunek marki i ułatwia jej zapamiętanie przez odbiorców. Warto też zauważyć, że mniejsze opakowania mogą zwiększać zyski producenta, ponieważ jednostkowa cena produktów sprzedawanych w takiej formie jest wyższa niż w przypadku sprzedaży hurtowej.
Komu powierzyć realizację usługi konfekcjonowania towaru?
Taką usługę świadczą wyspecjalizowane w tym przedsiębiorstwa, które dysponują nie tylko odpowiednim zapleczem technologicznym, ale także kadrowym. Jednym z najbardziej cenionych wykonawców usługi konfekcjonowania towarów jest spółka PEDMO.
PEDMO oferuje kompleksową obsługę procesu konfekcjonowania: od doboru opakowania, przez przepakowywanie materiału, po etykietowanie i magazynowanie. Spółka realizuje nawet bardzo duże zamówienia, obsługując klientów z najróżniejszych branż.
PEDMO zapewnia m.in. konfekcjonowanie materiałów sypkich w worki wentylowe lub otwarte, najczęściej o pojemności 20-25 kg. Dla zamówień hurtowych spółka proponuje pakowanie w big bagi o pojemności od 500 do 1000 kg. Na życzenie klienta możliwe jest również przepakowanie materiałów z worków do silo trucków.
Z pełną ofertą PEDMO w zakresie konfekcjonowania i przepakowywania materiałów sypkich zapoznasz się na stronie spółki pod adresem https://pedmo.eu/.